torsdag 12 november 2009

Nya möjligheter för Omkultur!

För att öka trafiksäkerheten och säkerställa framkomligheten bygger Vägverket om väg 32 mellan Mjölby och Motala till mötesfri väg och byter vägnummer till 50. Nuvarande väg 50 blir en regional väg. Miljön längs gamla riksväg 50 blir lugnare, renare och mer trafiksäker, när en stor del av den långväga trafiken flyttas. Möjligheterna ökar också att utveckla turismen i området.

(Texten är från Vägverkets hemsida)





Jag vet att detta har avhandlats i eviga tider, men nu ser det faktiskt ut som att det blir av...


/Mattias

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Va roligt att du vill vara med i utlottningen!
    Hoppas att du sätter själv ditt namn på boken! :D
    Har du urklipp där står hur det blir med E22 hos oss i Söderköping kanske? ;DDD
    ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Detta mina vänner är STORT. JÄTTESTORT!
    Jag var med i kampen från början att hindra Bergslagsdiagonalen att skära rakt igenom Omberg-Tåkern och det underbara kulturlandskapet. Vi var många som kämpade tillsammans och vann. Det var så mycket och stå känsloladdat att jag skulle vilja skriva en bok om det hela.
    Tänk att det gick!

    SvaraRadera
  3. Jag som inte var med då, tackar och bockar för den insats ni gjorde för bygden runt Omberg-Tåkern.
    Det visar att det går!
    Hoppas att du skriver boken Gebbe!

    SvaraRadera