torsdag 24 februari 2011

Isläget i Kälkebo

Vackra bilder från Vätterns vandrare och skrinnare i all ära, men jag kan rapportera om förekomsten av imponerande isformationer även från en annan del av bygden. Närmare bestämt min husknut. (OK, inte så mycket katedralkänsla kanske, som i Rödgavle grotta. Men, you know - det gäller att gilla det lilla)

På kaprifolen som växer runt min ateljéskylt har det växt fram ett litet istappsfall någon dag när solen låg på och takdroppet föll genom rankorna.
För övrigt önskar jag att det ska bli vår snart, så jag kan vara i ateljén och jobba utan att frysa så förbaskat.
Hälsningar från de djupa skogarna
/ Ila

2 kommentarer:

  1. <Jag kan bogsera dig på spark om det känns jobbigt. Slå mig en signal bara. Sk. iltransport. Husknuten i all ära men den står där varje vinter. Ta det kallat och ha de bra. Lasse

    SvaraRadera
  2. Ha, ha..."iltransport"!!
    Nja inte ska jag väl behöva bogseras...om vädret blir vettigt och isen fortsatt stark kanske det blir en söndagsutflykt med familjen.
    / Ila

    SvaraRadera