onsdag 23 mars 2011

Plastic Fantastic

Jag köpte en rulle bubbelplast i höstas för att packa iväg målningar i. Och eftersom det är dragigt i ateljén, trasiga gamla fönster och så, så tänkte jag att det går nog att isolera lite med också.
Tja, lite hjälper det väl, men pelargonerna stendog ändå, när värsta köldknäppen kom och elementet tog en paus. Nu skulle jag ta bort plasten. Då upptäcker jag de estetiska värdena. Kan stirra på ljusmönstret i bubblorna länge. Plötsligt är plasten...vacker...
Kattskrället tycker dock att det är tarvligt att han inte längre kan spionera på mig från stegen. Rätt vad det är börjar jag skissa upp och måla plastmotiv på dukarna. PET-flaskan med billig Cola, som jag använt för att ha vatten till pelargonerna får vara med på ett nyss påbörjat stilleben. den halvt nedrivna fönsterplasten i ett vanitasstilleben, med dödskalle av - plast! Och idag ska jag ta med en gammal docka från 70-talet ut och se om inte den går att ha - till något...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar