onsdag 1 februari 2012

Ateljé bettina Johansson

Hej, det var längesedan nu och jag vill bara dela med mig av lite allt möjligt som händer och sker runt mig och mitt jobb som barnboksillustratör! Jag har skaffat mig Ateljé! På Mjölbyvägen 22 håller jag till och jag njuter var dag som jag låser upp dörren till mitt eget lilla jobb!

Den nionde barnboken som jag gjort bilder till har fått se sitt ljus och det ljudligt!
Boken heter "Kivi och monsterhund" och är Sveriges första barnbok med "HEN". Författare är Jesper Lundqvist och förlaget heter OLIKA.
Detta omdiskuterade ord "HEN" har gjort boken mycket omtalad och den har debatterats i SVT´s DEBATT, omskrivits i de flesta dags- och kvällstidningar och även TV- nyhetsinslag och radio. Som illustratör har jag dock klarat mig någorlunda ifrån mediadrevet och det känns riktigt skönt!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis Bettina!

    ... till dina fantastiska och snabba framgångar. Och vad kul och riktigt att det blev just du som fick den stora äran att bli illustratören till den nya boken med "hen" som har gett så stor och berättigad uppmärksamhet.

    hälsar en OM-kultur-kompis

    SvaraRadera