torsdag 19 februari 2009

Eftertankar

Redan dagen efter börjar jag fundera på vad som kunde vara annorlunda (bättre) i blogglayouten. Tex följande punkter:
  • Namnet. Borde inte bloggen heta "Omkulturs gruppblogg" eller "Forum Omkultur" eller något i den vägen?
  • Borde inte t ex rubriken "Om oss" (på vänster sida) egentligen heta "Deltagare" ?
  • Och är inte inläggsrubriker onödigt feta, medan namnet på den som skrivit knappt syns?

Allt det här går så vitt jag vet att ändra, men vi bör vara samstämmiga. Kom igen och tyck till! Det kan bli vår första riktiga "tråd" med kommentarer!

Antar att det är en yrkesskada det här, att vilja gå in och peta på utseendet omedelbart - men är det någon som skulle ha något emot om jag gick in som admin och filade lite på t ex färger, typsnitt o textstorlekar?

Med förhoppning om kommentarer/åsikter

Ila

5 kommentarer:

  1. Hej Ila, din "yrkesskada" kommer väl till pass här tycker jag! Allt som kan göra bloggen bättre är OK för min del. Forum Omkultur låter bra. Håller helt med dig om de andra punkterna.

    SvaraRadera
  2. Med bara en kommentar hittills (tack, Jane!)vågar jag inte ändra namn o rubriker, men nu ska jag i alla fall gå in och kolla vad man kan göra med färgerna och storlekarna...

    SvaraRadera
  3. Hann att ändra färg på rubriken i sidhuvudet ("Omkultur"), sen fick jag bara felmeddelanden när jag försökte ändra o spara. Får väl försöka vidare en annan gång. Typiskt.

    SvaraRadera
  4. Hej Ila Vad bra att du redan länkat från vår hemsida!
    Jag tycker att Omkultur är väldigt kort och bra. Omkulturs gruppblogg eller Forum Omkultur blir ju genast lite längre och otympligare. Jag behåller gärna det. När det gäller färger och storlekar är det väl roligt om du/vi kan prova oss fram lite, det gick ju rätt fort på mötet... men jag ser gärna att det håller sig till en ljus och luftig färgskala. Ombergs bokar i lövsprickning, vattenglitter, fri himmelsrymd.... + det orange/bränd sienna som anknyter till loggan. Ändra på du, det går ju att göra om om vi andra inte accepterar det. JAG MENAR DET ÄR VÄL JÄTTEROLIGT OM NÅGON VILL OJ NU BLEV DET en massa versaler, hmm räknas det som att skrika?
    viskar Eva
    som inte är inloggad, för att prova hur det är

    SvaraRadera
  5. Kolla det blev jag, Eva i Väderstad, som sa ialla fall! Jag fyllde i "kommentera som: Googlekonto i rutan under kommentarsfältet och då letade datorn/blogger upp mig!
    Eva

    SvaraRadera