lördag 21 februari 2009

Kontanter & skatteverk

Har försökt läsa om vad som gäller på skatteverkets hemsida, och jag tror jag kommer undan med kryphålet att min kontanta försäljning är av "obetydlig omfattning" (dvs mindre än 4 prisbasbelopp = 171 200kr). Då är man automatiskt undantagen från lagen om kassaregister.

Är ju rookie på företagande, så ibland ställer jag frågor som kanske verkar helpuckade för er som varit med längre...och här kommer en sådan:
Visst handlar kontant försäljning bara om sådan försäljning där man tar betalt i "fysiska" pengar (mynt, sedlar), inte om fakturerad betalning till bankgiro/bankkonto? Eller?

Bifogar en länk till sidan jag läste på skatteverket.se

http://www.skatteverket.se/fordigsomar/foretagare/kassaregister/undantagkassaregister.4.69ef368911e1304a62580008662.html

Hälsningar från Ila, som hoppas slippa skaffa "kassaregister med kontrollenhet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar