torsdag 8 oktober 2009

Barnbok!











Nu har jag fått hem den, min nyaste barnbok som jag illustrerat! Den släpptes på bokmässan nu 2009... Nyaste och nyaste...jag har redan hunnit illustrera klart en till men den har ju inte hunnit bli mer än text och bild - så den väntar ju på att bli en BOK!
Vad heter den här boken då? MASKERAD!!!!
Kika på denna länk så kan ni läsa lite om den...

Och tipsa alla ni känner - den finns att köpa på nätet - Bokia mfl...

Författare är Kristina Murray Brodin.
Bild: JAG ...å jag är så lycklig - redan när jag gick i 1.a klass var drömmen detta, att illustrera barnböcker!

Förlag: VOMBAT

4 kommentarer:

  1. Ett jättestort GRATTIS Bettina.
    Vi i Omkultur delar din glädje och är oerhört stolta över dig!

    Du har bestämt en lyckad väg utstakad för dig och ditt skapande. Det kommr att bli många lyckade verk framöver är vi alldeles övertygade om.

    Gebbe
    /ordförande i Omkultur/

    SvaraRadera
  2. Å, vad roligt Bettina!

    Redan när vi gick på gymnasiet ihop gjorde du dina fina figurer och filurer och alla förstod att vi en gång skulle få se dom som barnboksillustrationer!

    /Lisa =)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Gebbe och Lisa! Det värmer...

    SvaraRadera
  4. Det ser roligt ut! När jag blev fem år hade jag maskerad på min födelsedag, jag var prinsessa, pappa var kung och mamma hade en lampskärm över huvudet... kompisar och bröder kom som kineser, pirater, cowboysare och annat roligt som jag minns nu för att jag såg dina teckningar. Tack Bettina.

    SvaraRadera