fredag 24 april 2009

Tales from the crypt - part 2

eller:
Det är något ruttet i Kälkebo källare -

Röjningen är påbörjad, det här ska nog gå...men vad är det med golvet? Den gamla vittrade betongen har gett vika, spricker upp...vad (vem) vill upp genom sprickorna? En gammal kälkeboit? Kälkeboiterna var en strängt religiös och vad jag förstått ganska bakåtsträvande sekt som höll till häromkring för länge sedan. Är en strängt religiös (och bakåtsträvande!) gammal zombie på väg upp genom sprickorna? I protest mot mina utställningsplaner?
Let's hope not!!!

Mer sannolikt då att det är trädrötterna från sälgen som växt upp utanför dörren till matkällaren. Och att det enda ruttna i Kälkebo källare är den gamla dörren som fallit in...(och som jag som bäst håller på att skyffla ut)

...vem där?

Hälsningar från Ila, bland spindlar och sprickor

2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen ruggigt och spännande ut. En liten undring om själva blogginlägget. Hur får du in bilden efter texten?... och sedan text igen! Så ville jag också ha det men förstod tydligen inte hur man gör. Upplys mig snälla Ila (kanske är det vad jordkällaren också ropar....?

    SvaraRadera
  2. Rena flaxen, faktiskt - blev förvånad själv. Ord och bild brukar inte hamna riktigt där jag vill i inläggen...att "dra" ner bilden längst ner i texten brukar funka, men texten jag lägger efter bilden brukar hamna lite varstans!

    SvaraRadera