tisdag 12 maj 2009

Hommage à Monet


Jag är såld på Monet. Konsten som gjordes runt förra sekelskiftet är den bästa (tycker jag).

Jag är mycket inspirerad av de franska impressionisterna och söker finna deras lätthet och färglek även i min egen skapade konst. Inget är nytt under solen.
Efter en fantastisk utställning med Monet på Louisiana för flera år sedan gick jag i spinn och är för alltid förändrad.

En av mina målningar är just färdig. Är det storvulet att döpa den till "Hommage à Monet"? Jag tycker inte det. Jag har faktiskt gjort det! Jag vågar och vill!

Gebbe

3 kommentarer:

  1. Det där är en verkligt vacker tavla.:-) Stina

    SvaraRadera
  2. Tack Stina!

    Tänk vad inspiration och förebilder kan göra med oss människor!

    Gebbe

    SvaraRadera
  3. Det är helrätt det du gör Gebbe!
    Du vågar! Jag tycker det är modigt:)

    Mattias

    SvaraRadera