torsdag 7 maj 2009

Jag bjuder på en Corvus monedula!


Alldeles färsk och ny...

4 kommentarer:

  1. det är den där som smyger runt i vår trädgård och samlar bomaterial. Torv har varit bäddmaterial för kajungar i flera år men i år har de skaffat sig ett nytt favoritmaterial: fiberduken som jag lagt över morotsådden! Fiberduken ska skydda de små morotsplantorna men nu är den full av stora hål. Men jag antar att det är väldigt trendigt i kajvärlden just nu med vitt i inredningen. Shabby chic - åt små kajchicken

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Ja, det stämmer ju det ska ju vara vitt, vitt, vitt - jadu, minsann det var en trendkänslig liten kaja!

    SvaraRadera
  3. Hey! Jag känner också igen den där typen! Det är ju Karlsson från taket, han som drar fördel av vår höjdrädsla varje sommar- vi vågar oss inte upp och sätta nät över skorsten! Lyckligtvis har Karlsson & Co valt en skorstenspipa/rökkanal som inte är i bruk (det finns 8, vi använder 2)

    SvaraRadera
  4. Fast visst är de fina och vackra, och med sina isblå ögon! Samma färg som mina birmakatter....

    SvaraRadera